דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על תאומים, גנטיקה והשמנת יתר.... 

מאת    [ 02/03/2008 ]

מילים במאמר: 360   [ נצפה 5364 פעמים ]

מחקר חדש אשר בדק 5092 זוגות של תאומים מצא סימוכין נוספים לקשר שבין השמנת יתר קיצונית בגיל הילדות לבין גנטיקה, יותר מאשר תזונה והרגלי אכילה לקויים.
המחקר, אשר נערך בילדים בגילאי 8-11, מוצא כי מסת הגוף של ילדים שמנים נקבעת ב: 77% ע"י הגנים וישנה השפעה קטנה יותר,של 23% , הקשורה לגורמים סביבתיים כגון תזונה והרגלי החיים.
ילדים בעלי משקל עודף הם ילדים בעלי סיכוי רב יותר להפוך למבוגרים בעלי משקל יתר, מצב הכרוך בסיכויי תחלואה גבוהים ממחלות הקשורות בהשמנה, כך קובע פרסום חדש בגיליון החודש של הביטאון הרפואי: American Journal of Clinical Nutrition.
המחקר קובע כי לא נכון להאשים את שיעורי השמנת היתר הגבוהים בקרב ילדים בהתנהגות ההורים. הסיכויים המכריעים בנושא התפתחותה של השמנת היתר הם גנטיים, כך טוענת החוקרת הראשית,ד"ר ג'יין וורדל ,אפידמיולוגית מאוניברסיטת קולג' אשר בלונדון.
מחקר בתאומים מאפשר לחוקרים להתעמק בהשפעה הגנטית הטובעת דפוס התנהגות המביא להשמנה, ולהשוותה להשפעה הסביבתית.
תאומים זהים בעלי מבנה גנטי זהה, מושווים במהלך המחקר לקבוצות של תאומים לא זהים, אשר חולקים מחצית הגנים. ניתן לאבחן התנהגויות שהינן שכיחות יותר בתאומים זהים מאשר בתאומים בלתי זהים ולשייכן למעשה להשפעה גנטית. כך ניתן ביתר קלות לחקור את ההקשרים הגנטיים ותרומתם להשמנת היתר.
השתתפה במחקר ד"ר סוזאן קארנל, פסיכולוגית התנהגות בהכשרתה ולטענתה: "התנהגות המושפעת מגנטיקה אינה מחויבת המציאות. הגנים שלנו משפיעים בין היתר גם על התנהגותנו. אף שאכילת יתר, ופעילות גופנית הם דברים אשר בשליטתנו, הרי שהגנים יכולים ליצור מצב שבו לאנשים אחדים קשה יותר מאחרים לשמור על אכילה נכונה, או לחלופין לבצע פעילות גופנית נאותה".
ד"ר שרה היום, חוקרת סרטן במכון הבריטי לחקר הסרטן אף מוסיפה: " המחקר מעלה שוב על נס את החשיבות הגדולה שיש להשפעתנו כהורים על עידוד הילדים לאכילה נכונה ולביצוע פעילות גופנית. אם ההשפעה הגנטית היא אכן חזקה ביותר, כפי שאנו סוברים, הרי שהעניין רק מעלה את חשיבותם של ההורים ביצירת סביבה בריאה, פעילה ומאוזנת אשר תסייע לילדים לשמור על משקלם".
המסקנה ברורה, אם חשבנו שהאחריות על השמנת היתר הוסרה מעלינו עקב החשיבות של ההשפעה הגנטית על ילדינו, הרי שברור כעת עד כמה חשוב וקרדינאלי הוא תפקיד ההורים ביצירת אותה סביבה בריאה ומאוזנת.
יש לסייע ולדרבן בעיקר ילדים הנוטים גנטית להשמנה, אלו המתקשים יותר בספורט או כאלו הסובלים מהשמנת יתר, על מנת לסייע להם להילחם בהשפעות הגנטיות ככל הניתן.
אתר המרכז לטיפול בהשמנת יתר - מלב"י, מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזייה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה, ניתוחי קיצור קיבה ועוד. טל: 03-5228088
http://www.hashmana.co.il/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב